Dobrý den pane Rybáku

Datum aktualizace: 7.VI.2015 21:34

Datum konání: 11. – 15.III.2015

Obrázek č.1 Mazutka 555.3 s rybáky právě zastavila v zastávce Kristiánov.

 

Co je malé, to je hezké. Tohle rčení určitě platí i o srazu modelářů zababovské sekce N-scale, té nejmenší 1:160. Již tradičně pořádané jarní setkání v Roudnici nad Labem se konalo od středy 11.3.2015 večer do neděle 15.3.2015 odpoledne. A proč ten zvláštní název? Pokud vás to zajímá, tak čtěte dál.

Novinky

Jak již bylo řečeno v úvodu, co je malé, to je hezké. To však neplatí pro letošní layout, který se hojně rozrostl o dvojkolejku a o nové moduly na dvojkolejce – žolíky 2,5°a 7,5°, zastávku Cítov a další. Stanice Sklené nad Oslavou, která měla premiéru před rokem v překližkové verzi, už měla hotovou krajinu a do finální verze už jí moc nechybí. Na podzimním setkání byla odbočka Seníky zapojena v layoutu ve své surové formě bez možnosti dálkového ovládání. Letos už měla ořezaný styrodur, byla natřena barvou a hlavně uvnitř byla provedena digitalizace – řízení výhybek, návěstidel a obsazenosti úseku – vše řízené prostřednictvím sběrnice XpressNet. Na konci dvojkolejného úseku byla skrytá stanice Úvaly s předělanou nákladní skupinou na vjezdovém zhlaví a s novými vjezdovými návěstidly. Tímto děkuji všem za pomoc při konfiguraci Train Controlleru – Martinovi P., Milanovi J. a Vaškovi P.

Obrázek č.2 Osobní vlak s brejlovcem zastavil ve Skleném nad Oslavou. Stanice se nám již zelená.

Obrázek č.3 Krakorec ve Skleném.

Obrázek č.4 Zastávka Cítov s přilehlým kempem s dětským hřištěm. Nechybí ani dřevěný vláček.

Obrázek č.5 Zastávka Cítov na dvojkolejné trati. Nedaleko zastávky překračuje trať teplovod.

Obrázek č.6 Na kopečku nad dvojkolejnou tratí se tyčí náš první kostel.

Obrázek č.7 Stavba nového silničního nadjezdu.

Obrázek č.8 Most přes trať.

 

Na jednokolejných tratích se blýskla nová stanice Kostelec nad Labem, které se budeme věnovat později.

Mezi novinkami je správné uvést, že organizaci setkání zvládl nový tým, který setkání dosud neorganizoval. Role nejvyšší – koordinátor setkání – se zhostil Michal D., grafikon “vystřihl” a také oživení telefonie zajistil Aleš B., registrátorem hostí, strážcem pokladny vybraných peněz Jiří S. Mezi stálicemi týmu je slušné uvést Pavla K. – tvůrce layotu, Vláďu M. s jeho novým “Mrakostrojem”.

Moduliště

Moduliště bylo tvarováno do písmene W – viz přiložený obrázek. Legenda je zde.

 

Obrázek č.9 Schéma moduliště v Roudnici 2015.

Stavba

Obrázek č.10 Horní Blatná na krátké lokálce z Lipové, pohled od konce trati.

 

Na každém setkání je velmi nepopulární první fáze setkání – stavba moduliště, oživení sběrnic X1, X3 a telefonie. Při velikosti layoutu nám to trvalo 24 hodin. Poděkování patří všem, kteří pomáhali, a nebojte se příště pomáhat více. Že tým šlape jako hodinky se vždy ukáže při řešení problémů s DCC. Zádumčivé pohledy, měřáky a vajíčka v ruce – vždy když ten tým vidím, připadá mi to jako lékařské konsílium. Velké díky patří samozřejmě Mrakovi za organizaci nákladky. Rád bych zmínil několik čísel o jeho programu, který jsme pokřtili jako Mrakostroj – 64 tisíc řádků, 534 procedur a dvě neznámé – to co mám v ruce, kam to mám dát? 🙂

Rybáci

Asi nejkrásnější pohled nastal ve čtvrtek odpoledne, kdy Igor vytáhl z krabičky osobní vagónky zvané Rybák. Tady jsou slova zbytečná a prohlédněte si fotografie. Igore, díky, jen takových počinů pro klub více.

 

Obrázek č.11 Rybáci odstavené v Podolí v depu.

Kostelec nad Labem

Druhým takovým vrcholem setkání byla stanice Kostelec nad Labem. Radek M. po nákupu pořádného nářádí – malé svářecí sady – ukázal opět co v něm je. O jeho ovládacím pultu se již nyní šíří báje a pověsti, které lákají ke zhlednutí modelářské nadšence na nejbližším setkání v Šestajovicích. Prohlédněte si fotografie, jak reálně lze ztvárnit ovládání výhybek, návěstidel a výkolejek.

 

Obrázek č.12 Letecký pohled na Kostelec nad Labem směr od Podolí.

Že se jedná o stanici podle předlohy nemusím ani zmiňovat. Je vhodné i zmínit, že ji zasadil do současných reálii, tedy do současných stavebnin umístil postavičky skutečného vedoucího, paní účetní a techniků. Škoda jen, že jsem si neudělal fotografii jejich tváří, když se zmiňovaní pracovníci přišli podívat a viděli sami sebe při obvyklé práci. Autor řezem budovy stavebnin výborně ztvárnil i dění uvnitř, venku doplnil plno detailů – kunu, zloděje kradoucího prkna ze stavebnin – prý to údajně není zloděj, ale věřte mu to. 🙂

 

Obrázek č.13 Pracovník stavebnin či zloděj, tož otázka??

Obrázek č.14 Kostelec nad Labem – detail kanceláře.

Obrázek č.15 Kostelec nad Labem – detail skladu.

Provoz

První session se rozjela ve čtvrtek 12.3. po 18 hodině. A pak už to jelo až do neděle. Při sobotním večerním jezdění bylo znát, že jsme již hodně nevyspalí a unavení. Není se čemu divit, je to velmi náročný koníček. A bez fyzické kondičky nebo alespoň pravidelného cvičení pro uvolňování zad se někteří z nás už nemohou ani ohnout, když musí podlézt moduly. Ještě, že tu máme ty žebřiny. 🙂

 

Obrázek č.16 Čmelák na staniční záloze v Pecce.

Obrázek č.17 Pracovní vlak odstavený v Lipové. Občas se ukázal také v Podolí a na trati mezi stanicemi Úvaly a Sklené.

Únava v sobotu večer byla už taková, že místo vyřčeného vtipu či repliky, která by normálně vyloudila úsměv či smích, bylo jen suše konstatováno “Že jsem nesmál neznamená, že jsem to nepochopil.” No není to nádherná věta?! 🙂 Tu bych chtěl mít na tričku.

Tak zase příští rok na viděnou.


Autor reportáže a zpracování v TYPO3: Aleš Boubelík
Jazyková korektura: Dan Buchtela, Jan Merhaut
Fotografie: Aleš Boubelík, Michal Pavlát, Lubor Šalé