Reportáže

Nkové setkání v Zákupech

V tradičním jarním termínu bývá setkání TTčkařů v Zákupech. Tentokrát tam zavítala i malá skupina Nkařů, která opanovala střed tělocvičny. Příjezd už ve středu odpoledne a hned začala stavba – v první řadě jsme postavili moduly na nohy a vyšší celky smontovali. Když už to vypadalo, že se do vymezeného prostoru vejdeme, tak jsme všechny moduly pospojovali. Ve čtvrtek jsme zprovoznili DCC (X1 a X3 kabeláž), telefonii a rozmístili vozy.

Mimochodem, ve čtvrtek se ukázalo, jak je složité se od Nkového layoutu dostat ven z haly bez podlézání modulů. Rychlejší bylo raději dvakrát podlézt, než čekat ve frontě, kdy se uvolní úzké průchody u stanic a vleček. 🙂 Ale všechno dobře dopadlo a všichni stihli stravování nebo toalety bez omdlení a úhony.

Jak náš layout vypadal si můžete prohlédnout zde. A podle čeho jsme jezdili – viz grafikon na našich tratích 110 a 113.  Pro setkání vzniklo řada pomůcek, které se standardně používají – staniční deníky, grafikony, sešitové jízdní řády s plno poznámkami a taky jeden manuál pro manipulaci na vlečkách.

Layout byl koncipován jako lokálková trať řízená podle D3 předpisu. Bylo potřeba 5 lidí na obsluhu – jeden dispečer a 4 strojvedoucí. Dispečerské pracoviště se tak zalíbilo Richardovi, že kromě první session, tam nikoho nepustil. Grafikon to byl velmi složitý, ale zpoždění se ke konci dne povedlo dohnat a jen pár manipulačních vlaků se vrátilo se zpožděním. Asi jako na velké dráze. S odstupem musím říci, že žádný vlak nebyl nudný. Každý strojvedoucí musel několikrát volat dispečerovi, čekat u lichoběžníkových tabulek a žádat o posun.

Je zvykem popsat novinky v layoutu:

A) Otovice zastávka – autorem je Adélka B. Jedná se o modul podle skutečnosti. Od překližky až po trávu si vše dělá sama. Ještě je na modulu co dělat, tak uvidíme, jak bude pokračovat.

B) odbočka Pravá nad Jizerou – poprvé v layoutu N-ČSD. Autorem je Vláďa. Předlohou byla odbočka Obora mezi Dymokury a Křincem.

C) a v neposlední řadě nové skryté nádraží. Kdepak, žádný skryťák. Byla to Richardova nová stanice Šatov. Zatím jen v testovacím provozu pro vyzkoušení výhybek a přestavníků. Ještě bude na ní hodně práce.

Všechny nové moduly obstály  se ctí a na žádném z nich se nestaly mimořádné situace.

Rád bych všem poděkoval za účast a pomoc při stavbě a bourání – jmenovitě Richard N., Richard Ž., Vláďa H., Michal P. a Martin R.

Nikdy nevíte, kam vás vítr zavane. 🙂

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *